Regulamin
13962
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-13962,bridge-core-1.0.6,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
 

Regulamin

REGULAMIN

Regulamin Instytutu Odnowy Biologicznej „Medea”

I. Podstawowe zadania Instytutu „Medea”

1. Udzielanie świadczeń związanych z:
– rehabilitacją post-COVID i ogólną,
– odnową biologiczną ciała i twarzy,
– propagowaniem zdrowego trybu życia poprzez zajęcia ruchowe oraz warsztaty edukacyjnych,

– realizacją szkoleń branżowych.
2. Realizacja oferty prozdrowotnej w jak najwyższym standardzie obsługi oraz wzajemnego szacunku.
3. Dbanie o bezpieczeństwo oraz komfort pacjentów podczas realizacji świadczeń prozdrowotnych i innych, realizowanych na terenie Instytutu.

II. Realizacja oferty prozdrowotnej Instytutu „Medea”

1. Realizacja świadczeń rehabilitacyjnych, odnowy biologicznej, zajęć ruchowych, warsztatów edukacyjnych oraz szkoleń branżowych odbywa się tylko i wyłącznie w Instytucie Odnowy Biologicznej „Medea”, przy ul. Polnej 3/40 w Wejherowie.
2. Kwalifikacją pacjentów do realizacji świadczeń prozdrowotnych zajmuje się sztab specjalistów z dziedziny: fizjoterapii, odnowy biologicznej, sportu, edukacji oraz medycyny ogólnej, współpracujący z Instytutem „Medea”.
3.Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek usługi z oferty prozdrowotnej, każdy pacjent lub jego opiekun prawny uzupełnia: KARTĘ PACJENTA.
* „Karta pacjenta” to pisemna forma wywiadu, dotycząca aktualnego stanu zdrowia/ samopoczucia odbiorców usług prozdrowotnych.
Karta pacjenta zawiera:
– miejsce na wpisanie: imienia, nazwiska oraz preferowanej przez pacjenta formy kontaktu, – tabelę z jednostkami/ schorzeniami chorobowymi,
– informację na temat przechowywania dokumentacji medycznej,
– oświadczenie potwierdzające aktualny stanu zdrowia,
– obszar na wpisanie zabiegu, który będzie realizowany na rzecz pacjenta,
-miejsce na datę oraz podpis pacjenta wyrażającego zgodę do realizacji wcześniej ustalonej usługi z oferty Instytutu „Medea”
Załącznikiem do KARTY PACJENTA będzie:

Karta przebiegu zabiegów.
** Karta przebiegu zabiegów wskaże jakie zabiegi zostały zrealizowane przez pacjenta oraz w jakim czasie.
4. Przed, w trakcie, jak i po zrealizowaniu świadczeń prozdrowotnych pacjent może korzystać z części wspólnych Instytutu, takich jak:
– recepcja,
– toaleta z prysznicami dla pacjentów,
– szatnia
Korzystanie z wyżej wspomnianych pomieszczeń odbywa się zgodnie z przyjętymi w Instytucie zasadami bezpieczeństwa sanitarnego.

III. Rezerwacja terminów na realizację świadczeń prozdrowotnych

1. Rezerwacji danej usługi prozdrowotnej można dokonać na 4 sposoby:
– za pośrednictwem portalu rezerwacyjnego moment.pl,
– telefonicznie,
– osobiście,
– mailowo
2. Dokonując rezerwacji należy podać podstawowe informacje, takie jak:
– imię i nazwisko,
– nr kontaktowy,
– wszystkie istotne informacje dotyczące stanu zdrowia, niezbędne w kwalifikacji świadczenia prozdrowotnego,
– termin realizacji zabiegu/ów,
3. Przeniesienie wizyty na inny termin jest możliwy pod warunkiem posiadania wolnych miejsc w grafiku Instytutu oraz przy zachowaniu zasad przyjętych w Instytucie „Medea”.

IV. Procedura przeniesienia wizyty na inny termin

1. O zmianie terminu wizyty należy poinformować personel Instytutu:
– z minimum 24h. wyprzedzeniem,
– drogą telefoniczną lub za pośrednictwem portalu rezerwacyjnego,
2. Dopuszczalne są 3 próby wcześniejszego przeniesienia wizyty na inny termin.
* w przypadku przekroczenia wyżej wspomnianej ilości prób, personel Instytutu ma prawo do odmowy/ zablokowania (online) rezerwacji usług prozdrowotnych na rzecz danego pacjenta.

V. Procedura odwołania rezerwacji na dany zabieg z oferty prozdrowotnej

1. O odwołaniu wizyty należy poinformować personel Instytutu:
– min. 24h. przed realizacją świadczenia prozdrowotnego,
2. W przypadku braku wcześniejszego odwołania wizyty i tym samym nieobecności pacjenta w wyznaczonym terminie, przy kolejnej próbie rezerwacji pacjent zostanie poproszony o wpłatę ZADATKU w wysokości 100% ceny usługi, na wskazany
nr konta bankowego, w czasie nie krótszym niż:
– 48h.przed realizacją usługi.
* po wpłaceniu zadatku i ponownej nieobecności pacjenta na ustalonym terminie wizyty:
– zadatek nie podlega zwrotowi.

VI. Dokumentacja medyczna

1. Dokumentację medyczną w Instytucie „Medea” stanowią:
– karty pacjentów,
– dokumenty dodatkowe dostarczone przez pacjentów, niezbędne do kwalifikacji zabiegowej.

2. Wszystkie dokumenty medyczne są przechowywane w wyznaczonym miejscu,

pod kluczem, dostępne tylko dla personelu pracującego w Instytucie „Medea”.
3. Personel Instytutu może udostępnić dokumentację medyczną danego Pacjenta:
– na życzenie samego Pacjenta, jego opiekunowi prawnemu (po przedstawieniu stosownego dokumentu: oświadczenia sądu lub potwierdzenia notarialnego) lub innej osobie, upoważnionej przez Pacjenta (najlepiej upoważnienie notarialne),
– innej placówce medycznej, za pisemnym przyzwoleniem pacjenta,
– innym upoważnionym organom.

VII. Zasady porządku oraz higieny

1. W Instytucie „Medea” utrzymujemy czystość na wysokim poziomie poprzez stosowanie certyfikowanych środków czyszczących i dezynfekujących,
2. W ramach bezpieczeństwa sanitarnego personel Instytutu dba o higienę osobistą,
w tym o systematyczne mycie oraz dezynfekcję dłoni.
Tego typu praktyki rekomendujemy również wśród naszych Pacjentów,
3. Systematyczna dezynfekcja realizowana jest również w stosunku do powierzchni wspólnych oraz gabinetów zabiegowych.
4. Zabiegi oraz zajęcia ruchowe w Instytucie realizowane są w konkretnych godzinach oraz małych grupach, aby zminimalizować ryzyko kontaktów w za dużych skupiskach pacjentów, 5. Rekomendujemy przesunięcie wizyty u Pacjentów, w przypadku odczuwania przez nich złego samopoczucia lub przechodzenia infekcji.

VIII. Prawa i obowiązki pacjentów

1. Każdy Pacjent korzystający ze świadczeń prozdrowotnych Instytutu „Medea”
ma prawo do:
– poszanowania godności oraz empatycznej i zaangażowanej obsługi podczas realizacji świadczeń prozdrowotnych,
– świadczeń prozdrowotnych realizowanych przez wysoce wyspecjalizowany personel,
– pełnej informacji o proponowanych metodach leczenia,
– pomocy i wyjaśnień o sposobie przygotowania do zabiegów.
– informacji o postępach w leczeniu,
– pełnej dyskrecji.
2. Do obowiązków każdego Pacjenta korzystającego z usług Instytutu „Medea” należy: – przestrzeganie zasad higieny osobistej,
– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa sanitarnego oraz p-poż, określonych przez Instytut „Medea”,
– posiadanie stroju sportowego, obuwia zmiennego i własnego ręcznika podczas realizacji konkretnych zajęć (m.in. przy kinezyterapii, zajęciach ruchowych itp.),

– przestrzeganie zaleceń personelu pracującego w Instytucie „Medea”,
– okazanie skierowania na zabiegi lub dodatkowych wyników badań, jeśli będzie to konieczne w poszerzeniu diagnostyki,
– poinformowanie specjalisty realizującego dany zabieg prozdrowotny o aktualnych
i przebytych schorzeniach oraz istniejących przeciwwskazaniach do realizacji świadczenia prozdrowotnego (KARTA KLIENTA),
– przestrzeganie zakazu palenia tytoniu, spożywania jedzenia oraz alkoholu na terenie Instytutu „Medea”.

IX. Realizacja szkoleń branżowych

1. Szkolenia branżowe prowadzone są w dziedzinie odnowy biologicznej:
– masaży,
– kosmetyki twarzy i ciała,
2. Realizacja danego szkolenia odbywa się po wcześniejszej rezerwacji terminu, utworzeniu grupy oraz opłaty za cały kurs,
3. Maksymalna liczba uczestników kursu: 4-6 osób,
4. Kursy prowadzone są przez doświadczonych specjalistów w dziedzinie odnowy biologicznej,
5. Kursanci realizują szkolenie na podstawie programu danego kursu, który składa się z:
– części teoretycznej i praktycznej.
6. Po ukończeniu szkolenia, każdy kursant otrzymuje certyfikat oraz wpis do rejestru potwierdzający kwalifikacje zawodowe,
7. Istnieje możliwość jednorazowego przełożenia terminu szkolenia dla kursanta. Kursant musi się jednak liczyć z tym, że przełożenie kursu może skutkować długim czasem oczekiwania na jego realizację.
Prośba o przełożenie terminu powinna wpłynąć drogą mailową minimum:
– 14 dni przed rozpoczęciem szkolenia,
8. Kursant ma możliwość rezygnacji z kursu branżowego.
O tym fakcie należy poinformować personel Instytutu z minimum:
– 14 dniowym wyprzedzeniem, względem daty rozpoczęcia kursu
(przykład: kurs rozpoczyna się w dniu 28.10.21.,a powiadomienie o rezygnacji musi wpłynąć max. do 14.10.21., drogą mailową z informacją o koncie bankowym, na które należy zwrócić środki pieniężne wcześniej wpłacone)
* w ciągu tygodnia kursant otrzyma zwrot na podane konto bankowe,
9. W przypadku nieobecności kursanta na szkoleniu i braku informacji o jego przełożeniu/ odwołaniu, wpłacone środki na jego realizację nie podlegają zwrotowi.
10. Materiały wykorzystywane do prowadzenia szkoleń branżowych zostały stworzone przez kadrę prowadzącą kursy.
Instruktorzy zastrzegają sobie prawo do korzystania z samodzielnie stworzonych materiałów szkoleniowych.
* w przypadku kopiowania wyżej wspomnianej własności intelektualnej zostaną wyciągnięte konsekwencje prawne.

X. Informacje dodatkowe

 

1. Instytut Odnowy Biologicznej „Medea” realizuje świadczenia prozdrowotne:

poniedziałku- piątku
9-19,
2. Instytut dysponuje monitoringiem w miejscach ogólnodostępnych, w celu zapewnienia bezpieczeństwa Pacjentom oraz personelowi,
3. Udostępniamy przestrzeń ogólnodostępną Pacjentom dla ich komfortu oraz bezpieczeństwa, dlatego też zwracamy szczególną uwagę na przestrzeganie zasad higieny oraz na niepozostawianie przedmiotów wartościowych w szatni
* Instytut nie ponosi odpowiedzialności za pozostawienie przedmiotów wartościowych w innym miejscu niż: szafka w szatni. Nie odpowiada też za ich niestaranne zabezpieczenie w miejscu do tego przeznaczonym
(np. pozostawienie klucza w szafce lub otwartej szafki i wyjście na zajęcia/zabieg), 4. Kierujemy się zasadą wzajemnego szacunku,
5. Propagujemy zdrowy styl życia,
6. Jesteśmy otwarci na sugestie w kwestii organizacji warsztatów edukacyjnych oraz w podnoszeniu standardu obsługi.

Regulamin realizacji świadczeń prozdrowotnych w Instytucie Odnowy Biologicznej „Medea” wchodzi w życie: …10.2021.
Instytut „Medea” zastrzega sobie prawo do możliwości zmiany regulaminu oraz oferty zabiegowej.